VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

fredag 26 augusti 2011

Fullt ös nästan medvetslös ;)

Fru Fantomen: Ja jätteskönt att vara själv på gymmet :) Jag brydde mig också innan men nu har jag alltid musik i öronen och fokuserar på mig själv. När jag springer har jag runkeeper igång, tycker det är rätt skönt att höra när det har gått 1 km osv. Den har koll på tiden till mig så jag kollar inte mellan gångerna som "tanten" i runkeepern pratar.

Försov mig lite imorse så var bara att hoppa upp o i träningskläderna direkt för mamma stod o väntade på mig. Milen idag också, sprang rätt långsamt. Gick första kilometern sen sprang (joggade kanske man ska kalla det haha) 8(!!) km och gick sista kilometern för att varva ner benen. 8km är rekord för mig. Att jag har skrivit ca 90 min är för att jag har inte helt koll då jag fick ta en kissepaus i skogen efter 8km så där gick lite tid o vet inte exakt hur lång tid.
Kan säga att jag mådde illa, hade nästan spyan i halsen i slutet, också därför jag gick en hel kilometer i slutet för annars hade jag nog lagt en pizza i skogen o det var inte jättelockande. Pressade mig tillräckligt ändå! Förhoppningsvis klarar jag några meter till när det är dags på måndag igen, utan kissepaus. Brukar hinna sköta det innan jag beger mig plus hinna få i mig en proteinshake en halvtimme innan för att kroppen behöver bränsle men det hann jag ju inte imorse så blev på fastande mage. Inte jättesmart men men.
Hem för en protteshake iaf och BCAA sen iväg till gymmet för triceps och ben. Undrar om jag kan gå imorgon ;) Haha.
Nästa vecka så blir det att pressa ihop tre pass till två annars hinner jag inte med eftersom jag åker till Sthlm på fredag förmiddag, tjejmilen på lördag nästa vecka ju.
När jag kommer hem ska jag ändra lite på mina gymdagar, blir nog att ta benpasset den dagen då jag springer 5 km istället....inte helt optimalt att ta ett benpass efter milen.

Såhär såg iaf dagens gympass ut:
Liggande tricepspress med vikt
Dips
Tricepspress med rep i CC
Knäböj i smithmaskinen
Utfall i smithmaskinen
Benpress
Lårcurl

Nöjd efter all träning men helt slut ;)
KRAM på er!

1 kommentar:

  1. Ser att du fortfarande ligger i :)
    Jag ska se till att få en anledning att uppdatera vår träningsblogg också så jag ska också ut och springa ikväll. Vi får se hur sent det blir. Jag blev också peppad att testa att springa liiiite längre. Brukar bli mellan 3 och 5 km annars och det kanske är dags att utmana mig lite igen. Håller på och laddar hem RunKeeper i detta nu :)

    SvaraRadera