VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

onsdag 31 augusti 2011

Veckans gymträning avklarad...

Japp då blir det inte fler besök i gymmet denna vecka för min del.
Igår följde jag med mamma o vovven ut på morgonpromenad, 5km i 1 timme blev det. Vi körde ut till Skrylle och gick där, härlig start på dagen.
När jag landat hemma och fyllt på magen begav jag mig till gymmet för ett biceps/rygg pass.

Såhär såg passet ut:
bicepscurl med hantlar
bicepscurl med stång, hela och halva
bamsen
ryggresning
latsdrag, brett och smalt grepp
fjärilen
marklyft
Och avslutade med 25 min cardio och 2 set mage plus 3 set á 20 sek plankan

Idag blev det PW imorse, 5 km på ca 50 min. Hem en sväng och sedan till gymmet. Idag var det triceps/ben som stod på schemat. Kändes inte jättelockande att köra ben efter den hemska träningsvärken jag fick efter förra gången, men bara på det igen annars lär jag få samma träningsvärk igen om jag skjuter på det.

Såhär såg dagens pass ut:
tricepspress över huvudet med vikt
dips
tricepspress med rep i cc
knäböj
utfall
benpress
Och avslutade med 10 min cardio, 3 set mage plus 2 set á 20 sek plankan.

Hann inte mer cardio idag för jag ska snart köra in till Lund för att få mina jädrans allergisprutor, men vad gör man inte. Tur att det bara är var sjunde vecka.
Något jag har bestämt mig för idag är att från o med nästa vecka ska jag gå ut på minst 30 min PW innan löprundorna för att få igång vaderna, har ju problem med dom och gick inte alls att springa imorse. Så nu blir det att testa det istället för det brukar inte kännas nått när jag har gått raskt i typ 30 min...kan ifs kännas lite i början av löpturen ändå men inte så pass att det inte går att springa alls. Kom på att innan när jag sprang gick jag alltid innan och då hade jag inte samma problem.

Just att detta var veckans sista gympass är ju att imorgon är det vilodag och tvättning/städning innan jobbet och sen på fredag morgon åker jag upp till Sthlm för att vara med i tjejmilen på lördag. Så får kroppen vila två hela dagar innan loppet. Blir nog bra.

Nej nu får jag skynda mig här :)
Ha en toppendag!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar