VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

tisdag 9 november 2010

Tisdag...

Igår blev det gymträning, har ju planerat in att ha det måndagar..onsdagar och fredagar så långt det går..vissa veckor får jag ändra dagarna lite, som t ex när jag jobbar natt men det är bara en vecka i månaden.
Jag har haft träningsvärk i magen hela tiden sen jag vaknade i lördags...riktigt nice...förhoppningsvis händer det lite grejer där ;) Dock ingen träningsvärk i magen idag, men i mina "kärlekshandtag" istället...och det gör absolut ingenting om det tar där också haha...marklyften tog verkligen igår ;) Ja sen att jag körde crosstrainer med handtag igår på gymmet hjälpte nog också till ;)

Gårdagens gymträning såg ut såhär (sammanlagt 1 timme och 45 min):
20 min uppvärmning på löpband med 1 minut löpning (testade bara för att se hur benhinnorna mår)
Styrketräning
30 min crosstrainer med handtag
20 min rask promenad på löpbandet

Kunde tyvärr inte springa mina intervaller på löpbandet igår heller, gör för ont i benhinnorna så får helt enkelt vila dom lite så att jag inte får en jätteinflammation där....dock var jag väldigt pigg benen och flåset kändes bra, så ville ju springa :(

Idag har jag varit och shoppat lite, hade en rabattcheck på Stadium med 20% rabatt på ett helt köp...så blev en del nya träningströjor..vilket verkligen behövdes! :) Härligt ska det bli att gå till gymmet i snygga och fräscha tröjor :)

Nu ikväll så ställde jag mig på crosstrainern här hemma i 45 min (rekord haha), till större delen utan handtag. Att jag inte använder handtagen på min crosstrainer här hemma är att för det första har jag inte haft flåset och orken till det innan (nu har jag nästan det) men också för att min är inte lika stabil som de på gymmet..där är de ju riktigt bra maskiner...så känns bara jobbigt att använda handtagen här hemma, men bättre att jag använder den utan handtag än inte alls :D

Jag känner att kroppen börjar känna av träningen nu, träningsvärk och att den börjar tajta till sig lite. Flåset har blivit så mycket bättre också! Det är riktigt skönt att känna. Nu vill jag bara att jag ska se att kroppen blir mindre. Träningen går superbra nu! Den har nog aldrig gått så bra någonsin i hela mitt liv, och jag tycker att det är såå kul...längtar liksom till nästa pass :)

När det gäller maten så går det inte så bra som i början...och det är inte kul! Har börjat slarva med frukosten senaste tiden och lite mer onyttigheter har hamnat i magen. Jag måste verkligen ta tag i maten nu...köra på allvar fram tills första-adventhelgen...sen är det fullt ös under veckorna och de helgerna då jag jobbar (vilket är två av fyra i december). De helgerna som jag är ledig ska jag få unna mig något om jag känner för det, inte hela dagarna utan kanske en extra god middag på kvällen..kanske ett glas vin till maten...kanske en lussekatt...ja nått sånt...men inte alla de tre på samma kväll dock!

Jag har ett mål som jag sååå gärna hade velat nå till julafton och det målet är att ligga på 99,9kg...dock med tanke på hur segt det har gått på vågen så tror jag inte att det är möjligt, men mitt mål är att komma så nära 100kg som möjligt fram till julafton (om inte ett mirakel sker och jag hamnar under hehe, det tackar jag inte nej till men räknar inte med det).

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar