VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

torsdag 11 november 2010

Vilodag

Träningen igår gick lika bra som vanligt...dock blev den inte exakt som vanligt..hmm..jag gillar min vanliga ordning hehe. Men alla löpbanden var upptagna när jag kom så fick ställa mig på crosstrainern till uppvärmning, körde 10 min uppvärmning istället för de vanliga 20 min. Sen när jag hade tränat klart styrkan så var crosstrainerna upptagna så ställde mig direkt på löpbandet i 30 min istället för de vanliga 20 min. Fast något som var superkul var att när jag hade gått 10 min på löpbandet, alltså hade 20 min kvar så kunde jag köra mina vanliga intervaller med springa 1 min och gå 3 min..äntligen...kände inte alls av benhinnorna :) Vila lönar sig :) Men kände mig rätt slut i benen efteråt så hoppade över mina vanliga 30 min på crosstrainern, tog dom hemma på kvällen istället..dock 25 min istället för 30 min.
Maten gick inte bra igår...var hemma hos föräldrarna hela dagen så blev ingen regelbunden mat..var inte planerat att vara där alls så därför hade jag ingen mat med mig heller.

Idag hade jag egentligen planerat att köra crosstrainer här hemma nu på förmiddagen men just nu tvekar jag...ska jag ta en vilodag? Ska ifs gå ut med hunden innan jag ska till jobbet då mamma jobbar heeela dagen. Men vilodag eller inte?? Hmm...visst blir ju vilodag på lördag iaf..för jag jobbar hela helgen, 8-20 både lördag och söndag o vet att jag inte kommer ha orken att ställa mig på crossen när jag kommer hem vid 20.30 på lördag...speciellt inte efter att jag slutar 22 imorgon och är hemma 22.30...inte ens 8 timmars sömn och sen en tuff dag på söndag också. På söndag är det möjligt att jag orkar ställa mig på crossen när jag kommer hem för jag vet att jag inte ska jobba hela dagen på måndagen och inte behöver gå upp sååå tidigt.
Jag får fundera lite till helt enkelt....

Nästa vecka så ska jag börja med morgonpromenader, så måndag börjar jag! I helgen blir det säkert nån promenad mitt på dagen men som ni vet är det tuffa jobbpass med lite sömn så blir inga morgonpromenader då!

Fan när det gäller maten, måste bli bättre på den! Har ramlat tillbaka i mina gamla vanor..usch..fy..äckligt! Ska rensa ut det dåliga här hemma idag, nu jävlar. Det kommer inte bli något minus imorgon iaf, då skulle jag bli vääääldigt förvånad om det skulle visa neråt på vågen...så tror inte det men nya tag! Imorgon och framöver kommer bli perfekta matdagar!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar