VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

onsdag 3 november 2010

Tisdagen...

Det blev ingen träning under tisdagen då jag spenderade dagen med att gå upp tiiiidigt för att köra min pappa till Trelleborg för att han skulle opereras. Därefter stannade jag och mamma till på några olika affärer på vägen hem. Sen var det bara att vänta...när de ringer är det bara att hoppa in i bilen direkt för att hämta hem honom. Tyvärr drog det ut på tiden så var inte hemma förrän 18,30...så jag hann inte få sova heller inför mitt vakna nattpass :( Visst jag hade planerat att inte träna riktigt...typ ha en vilodag men kanske ta en långpromenad eller ställa mig en liten stund på crossen. Men så blev det inte.
Jag hade planerat att nu när jag slutar snart...halv åtta....1 timme och 45 min kvar :)...köra direkt till gymmet för att ta ett lika grymt pass där som i måndags innan det blir sängen och soooooooova. Dock vet jag inte om jag orkar...är fruktansvärt trött, och det är helt förståeligt då jag fick 6 timmars sömn igårnatt eftersom jag jobbade kväll och skulle upp tidigt. Har träningskläderna med mig som jag nog byter om till så får jag se när jag kommer hem om jag orkar...om jag helt enkelt klarar av att hålla ögonen öppna. Tyvärr måste jag hem om innan gymmet för klantig som är jag körde jag ifrån mobilen och märkte i måndags hur mkt lättare det blev med musik i öronen (min musik)...och det lär jag behöva massor om det blir träning idag.
Visst nu tänker ni: men träna efter du har sovit då....fast då är det såhär att när jag vaknar (helst vid 17) så är det asmkt folk på gymmet så hade bara fått stå och vänta hela tiden på maskinerna och då tappar jag det...och jag är såå "groggy" i huvudet när jag vaknar efter att ha sovit efter ett nattpass....plus att jag vill inte träna så hårt direkt innan ett nattpass då risken är att jag blir väldigt trött under natten. Jag ska jobba ytterligare en natt förstår ni!
Jag får helt enkelt se sen hur jag gör....i värsta fall får det blir gymmet både torsdag o fredag vilket verkligen inte är optimalt då man helst inte ska träna samma muskelgrupp två dagar i rad eftersom musklerna byggs upp under vila och bryts ned under träningen...och inte heller köra styrkepass dagen innan vägdag då jag nu i början alltid går upp i vikt efter en styrkedag.Vet inte om jag helt enkelt ska byta vägdag till måndagar...söndagar tränar jag aldrig styrka ändå så det hade ju passat perfekt. Plus har märkt att vågen visar minst på måndagar då den har fått vila under helgen....hmm...tål att tänkas på tror jag....för vågen på fredagar har inte varit vän med min kropp....ska fundera på det och meddela er :)

Ha en bra onsdag! (ja är ju onsdag nu då klockan snart är 6 på morgonen och jag har 1½ timme kvar på jobbet)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar