VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

söndag 13 mars 2011

Första träningsveckan sen skadan

Det har gått över förväntan tycker jag! Riktigt bra, är helt klart nöjd. Tänkte dock försöka öka lite på löpningen på tisdag, alltså springa först 1,5 km och nästa omgång springa 1 km...så öka med ½ km på tisdag. Tänkte komma upp i 5 km först innan jag ökar hastigheten och då pressa ner tiden lite. Som det ser ut just nu springer jag 1 km på 8 min. Har som mål att när jag springer vårruset den 2 maj då springa 1 km på 5 min, får se om det lyckas men känns kul att ha något att sträva efter! Alltså hela vårruset på 30 min. Skulle jag springa hela vårruset på 8 min/km så blir totaltiden 40 min, så 10 min ska bort...sen kommer jag var nöjd bara jag springer hela vårruset o alla minuter under 40 min kommer vara ett stort plus. Känner dock att det är viktigt att ha ett mål.

Jag vet att träningen fungerar så jädra bra för mig just nu, var såå seg innan träningspasset men det fanns liksom inte i mitt huvud att jag skulle strunta i den...och det är jättebra! Men nu måste jag bara komma igång ordentligt med kosten, äta regelbundna och nyttiga måltider. Och när ska det ske? Jo imorgon, nu vill jag se allt resultat av min träning så har inget val. Skulle det råka bli en dag då man faller för frestelsen så är det inte hela världen, bara att fortsätta direkt igen på samma spår...inte ha det tänket man har haft innan att nu har jag ändå förstört allt.
Tänkte börja skriva dagens mat from imorgon, redovisa för er vad jag äter. Blir kanske inte varje dag, får se hur pass jag hinner blogga men ska försöka göra det så ofta som möjligt...är MKT jobb i veckan.

Hoppas ni har haft en underbar söndag :)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar