VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

tisdag 8 mars 2011

Äntligen igång!!

Ja då är jag äntligen igång! :)
Igår var första träningspasset på tre veckor, ett 30 min cirkelträningspass blev det. Första gången jag testade det, riktigt bra träning var det...dock fick jag ta det lugnare på några övningar pga knäet men annars körde jag på för fullt. OCH det känns idag kan jag säga...har grym träningsvärk i överkroppen!! Känns att man lever om man säger så haha.

Det har blivit träning idag igen, skulle testa på det där med att springa igen...en aningens nervöst kan jag säga, var rädd att få ont igen.
Körde 4 km på löpbandet, idag körde jag enbart på känsla...inte att det skulle vara exakt vissa minuter att gå o vissa att springa. Eller man kan nog kalla det mer jogging idag så hastigheten var 7,5...brukar ligga på 9,5 men gick inte än för knäet.

Såhär blev passet iaf:
0km-0,60km gå
0,60km-0,80km jogga (gjorde ont så gick inte längre)
0,80km-1,20km gå
1,20km-1,40km jogga (gjorde ont så gick inte längre)
1,40km-1,80km gå
1,80km-2,80km jogga (gick superbra)
2,80km-3,50km gå
3,50km-3,60km jogga (gjorde ont så gick inte längre)
3,60km-4,00km gå

Jag är väldigt nöjd fast att tre delar av joggingen inte kunde pågå så länge, men måste lyssna på knäet...vill inte riva upp skadan igen. Det jag är mest förvånad över är att jag orkade jogga en hel km! Tiden var ungefär 8-9 min tror jag...vet inte exakt då tiden inte visas hela tiden när man ställer in löpbandet på distansen o inte tiden. Men innan skadan orkade jag springa i 4 min max, visst på 9,5 men ändå. Trodde att jag skulle få börja om helt från början med löpningen! Sååå glad jag är att formen har stannat kvar :)

Kosten då?
Jo såhär är det, där jag bor håller de på att byta värmeväxlare just nu...de började igår. Detta betyder att under dagen igår hade jag inget vatten alls och har inget varmvatten förrän imorgonkväll (ingen värme heller, kaaaaallt i lägenheten) så det blir lite sisådär med maten dessa dagarna. Har inte tiden pga träningen (får köra hem till föräldrarna för att duscha) och jobbet att koka massa vatten i flera omgångar för att ens kunna diska lite. Men det tar jag igen så fort jag har varmvatten igen :) Sen kör vi på, fullt ös. Är ni med mig?? :)

Nu blir det att köra till jobbet för min del!
Ha en bra dag!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar