VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

onsdag 20 oktober 2010

Inte min bästa dag...

...nej det har det verkligen inte varit. I söndags kväll började jag få ont i magen och det fortsatte under måndagen, eller ja det började till lunch och fortsatte en bra bit in på eftermiddagen...kändes bättre på kvällen men gick inte över helt. Samma sak i igår....trodde först att det hade med maten i söndags att göra...att jag åt rå lök och det åt jag ju till lunch i måndags också. Och vad tror ni, jo samma sak idag! Idag hade jag så ont i magen att jag var tvungen att vända mig om när jag satt på toa och kräkas. Lunchen och antagligen frukosten kom upp. Såå nej var nog inte maten iaf. Har varit konstig i magen enda sen förra veckan, knappt kunnat göra nr 2 på toa och varit väldigt hård i magen. Så brukar det inte vara för mig! Har känsliga tarmar och får ibland kramper i tjocktarmen vilket gör att maten passerar väldigt snabbt och om man säger så är motsatsen till hård i magen. Så idag har hjärnan haft fullt upp och försökt komma på vad det är som orsakar det. Förutom att jag har börjat motionera och äta bättre så den enda förändringen jag har gjort är att förra onsdagen började jag äta CLA-tabletter. Googlade lite på dom nu ikväll, och visst...har man känslig mage gör dom det värre...de kan göra att man inte går ner i vikt och liknande. Alltså, de är inte hälsosamma att äta. Jag har inte gått ner någonting sen jag började med dom, snarare gått upp och haft mig fast att jag har skött mig exemplariskt. Har känt mig svullen och uppblåst i magen, mätte midjan nu ikväll och +5cm så känslan stämmer ju med verkligheten. Så kan ju säga såhär: CLA ligger i min soppåse just nu och de lär jag inte äta mer! Förhoppningsvis mår magen bättre inom några dagar.

Denna dagen har inte varit toppen. Började ju med magont och kräk som jag skrev. Sen mest tagit det lugnt på eftermiddagen, men ändå har jag mått bra så är ingen sjuka som är på G iaf. Var och handlade mat med min kära mamma och när jag kom hem därifrån var jag såå hungrig. Hade köpt korv och bröd så stekte korvarna och åt det. Inte den bästa maten jag vet, och ja jag har rester från igår men vågade inte äta starkt thaigryta för magen idag! Efter det åt jag en liiiten skål chokladbullssmet, verkligen inte bra!! Och det ska inte hända igen. Dålig dag idag helt enkelt.
Har iaf rört mig lite idag, i förmiddags (innan jag började känna av magen ordentligt) så gick jag, Sanne och vovven en promenad på 1 timme och 10 min. Nu ikväll när de visade Biggest Loser ställde jag mig i 25 min på crossen utan handtagen. Så har förbränt liite av mitt onyttiga ätande.

Såhär har dagen sett ut:
Frukost: en burk kvarg med mjölk o funlight plus vitaminer och CLA
Promenad
Lunch: Köttbullsbaugette
Middag: Två stekta korvar med bröd plus CLA
Chokladbullssmeten
Träning
Kvällsmellis: en burk kvarg med mjölk, lite honung och jordgubbar

Nu har jag varit ärlig och sagt sanningen, precis som jag ska göra :) En mindre bra dag idag och morgondagen ska bli bättre! :)
Måste bara säga att det snöar här, mitt i Skåne i oktober!! Helt knasigt!!

Hoppas ni har haft en bättre dag än mig!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar