VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

onsdag 6 oktober 2010

Lite tankar...

Så..blev inte att jag hann skriva något igår efter det att jag hade startat bloggen. Just nu sitter jag och jobbar vaken natt...inte såå spännande direkt.

Jag har påbörjat oändligt många försök till viktnedgång men nu ska jag lyckas denna gången. Är trött på att alltid tänka på hur jag ser ut, må sämre pga min kropp, känna att jag inte orkar så pass mkt som jag skulle vilja.

Har testat diverse dieter och liknande men denna gången vill jag faktiskt bara köra och hitta ett "normalt" sätt att äta på. Alltså äta nyttig och hälsosam "vanlig" mat i rimliga portioner samtidigt som jag ska motionera.

Jag och min underbara vän Amanda påbörjade denna resan för ungefär två veckor sedan. Jag har inte haft några lysande start på dessa veckor pga strul på jobb och lite sjukdom..ja inte sjukdom så att jag inte kunnat jobba men tillräckligt för att ha stor inverkan på mina måltider, lusten att äta och laga mat.

Innan har jag haft vägdag på onsdagar men denna veckan insåg jag att det är nog inte möjligt, eller iaf inte optimalt då jag jobbar som sagt natt två nätter i månaden..just tisdagnatt och onsdagnatt...vilket betyder att väger jag mig på onsdagmorgonen efter att ha suttit vaken hela natten blir det inte ett rätt resultat på vågen då man dricker under natten...äter något litet...plus kroppen samlar vätska när man sitter vaken såhär. Alltså blir min nya vägdag på fredagar. Även mätning då också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar