VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

fredag 8 april 2011

Dag 1 av 100

Då börjar våra 100 dagar nu! Före-bild tar jag på måndag som är min våg- och måttdag :) Vet dock inte om jag lägger ut dom riktigt än, bilder alltså.

Startade min dag tiidigt, jag som inte gillar att gå upp så tidigt haha. Men 06.00 ringde klockan så var bara att köra magövningarna och sen bege mig ut på morgonpromenad, 6 km och 66 min blev det :)
Känner att jag har träningsvärk i både mage och ben men fick ändå upp ett bra tempo.
När jag kom hem o fått frukost i magen så körde jag lite lätt styrka här hemma. Känner av halsen lite idag...dock inte ont nere i halsen utan mer i svalget...är nog lite blandning av spöke från förkyldningen och allergi för jag känner mig hur frisk som helst i kroppen. Men därför blev det ingen löpträning idag som jag egentligen hade planerat, den får vänta tills på måndag.
Köpte strepsils nu för en stund sen så har en sådan i munnen nu, hoppas det hjälper...eller känns redan som det hjälper. Men får vänta tills den är slut (sugtablett) för jag har inte ont alls när jag äter eller dricker...så får se sen om den verkligen har hjälpt :) Känner mig smått bedövad på tungan dock haha, inte mkt men lite grann.

Då ska vi se om jag kan printa ner mina mål inför dessa 100 dagar.
* Gå ner i vikt, helst runt 20 kg..alltså under 90kg
* Få mer muskler
* Kunna springa 1 mil
* Bli tjatare i kroppen
* Trivas bättre med kroppen
* Må bra och bli mer hälsosam
* Att bibehålla träningen under hela den tiden

Dessa mål är inte uppsatta i någon specifik ordning. När det gäller att bibehålla träningen handlar om att jag har tränat mkt förr men alltid i perioder...tränar några veckor eller nån månad o sen slutar jag av någon anledning...något kommer mellan t ex jobb, sjukdom osv. Nu har jag tränat regelbundet först 1 månad hemma och 1 månad på gym i höstas (sammanhängande) sen blev jag sjuk så kunde inte träna på nästan hela december...men i januari satte jag igång igen (stolt!) och körde på fram till jag blev skadad (sträckning i ledbandet i knäet) vilket gjorde att jag inte kunde träna på tre veckor men körde med små promenader så mkt det gick och sen satte jag igång igen och är fortfarande igång. Så räknar man den tiden plus dessa 100 dagar så är det rekord för mig :) Då har jag fått in det som en vana i mitt liv och det kommer vara helt underbart!
Många av mina mål handlar om kroppen, kanske låter som jag är utseendefixerad men det är bara kroppen som jag inte är nöjd med. Jag tycker om mig själv för den jag är, för den personligheten jag har. Det är kroppen som hindrar mig från att släppa fram vissa delar av mig som finns inuti och som längtar efter att komma ut. Mycket handlar om att kroppen hindrar mig från att göra vissa saker...att kunna bjuda på mig själv...att kunna spexa på ett kort utan att behöva tänka på dubbelhaka, bilring på magen osv....kunna vara så sprallig som jag egentligen är. Jag har accepterat hur jag ser ut nu men jag tycker inte om det, jag trivs inte med min kropp även om det bara är mitt eget fel att jag ser ut som jag gör..det är bara jag som har stoppat in mat i munnen på mig själv. Därför känns det så himla bra att kunna vara med i denna utmaningen. Och hur grymt hade det inte varit att vinna PT-timmar med Lina :) Även om jag inte skulle vinna så kommer jag känna mig som en vinnare ändå, jag kommer vara mkt närmre den kropp jag vill ha och mina mål.

KRAM

1 kommentar:

  1. Gillar dina mål och hoppas att vi i hela 100 Grymma Dagar-gruppen kan fungera so bra stöd längs med vägen.

    Vart i Skåne bor du förresten?
    JAg åker ner imorgon och ska vara där en vecka - hojta till om du vill ses för att prata, ventilera, få tips och gå en powerwalk i skogen!

    Det här SKA du fixa och jag vill följa dig så långt jag kan längs vägen!

    Allt gott,
    Robine
    100 Grymma Dagar

    SvaraRadera