VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

måndag 11 april 2011

Dag 4 av 100

Dags för mätning och vägning imorse, tja det gick väl sådär. Fick lingonveckan IGEN i helgen så är ganska vätskefylld om man säger så...precis som vanligt under denna tiden. Men vågen stod stilla iaf så blir minus nästa vecka istället. Hade minskat tre cm sen förra mätningen.

Träning har det också blivit idag. Äntligen igång med löpträningen igen efter en veckas upphåll pga hals och näsa. Sprang hela 2,5 km non stop idag...rekord (jag vet, inte så långt för vissa men för mig är det). Hela löppasset tog 54,34 min idag och bestod av 6 km. Sprang även lite fortare än jag brukar, i slutet la jag in några korta intervaller med högre hastighet.

Såhär la jag upp det:
0km-1km gå
1km-3,5km jogga (hastighet 7,8)
3,5km-4km gå
4km-4,30km springa (hastighet 9,0)
4,30km-4,60km gå
4,60km-4,90km springa (hastighet 9,0)
4,90km-5,20km gå
5,20km-5,50km springa (hastighet 9,0)
5,50km-6km gå (nedvarvning)

Därefter körde jag ett 30 min cirkelträningpass. Härligt!! :)

Dagen har annars bestått av att hjälpa min mamma att skruva ihop en tv-bänk (läs jag gjorde nästan allt) innan pappa kom hem. Sen hem för att städa och laga matlådor inför veckans jobb. Jobbar tisdag-söndag denna veckan och förmiddagarna kommer ju användas åt träning, skönt att ha matlådorna klara :)

Nu ska jag se om jag vågar lägga ut den jädra formbilden...värsta magknip bara jag tänker på det men rädslor är väl till för att överkommas så. Den ska bara läggas över från kameran till datorn också.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar