VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

onsdag 13 april 2011

Dag 6 av 100

Startade dagen med träning. Magövningar och en power walk, 68 min tog det idag och jag traskade 6,3km. Hem för en shake sen var det dags att bege mig till gymmet. Löpträning stod på schemat och styrka, dock var löpbandet upptagna när jag kom så började med att köra bröst o axlar sen blev ett ledigt så det tog jag ;) Hade kortare löpträning idag, i 3 km stod jag där...sprang som längst 1 km nonstop. Kände att benen behövde lite lugnare idag för de var lite stela plus har träningsvärk sen igår. Därefter blev det biceps och triceps.
Jag tyckte ju att jag hade ett dåligt löppass idag om man jämför med hur jag brukar ha det, men när jag stod o stretchade så kom det en tant fram o började småprata lite.

Typ såhär såg vår konversation ut
Tanten: var det du som sprang så länge?
(jag var helt oförstående då jag tyckte att jag hade ju inte sprungit så mkt plus en annan som hade sprungit mer än jag innan jag ställde mig på löpbandet, dock inte på samma löpband)
Jag: jag sprang inte så länge
Tanten: jo varje gång jag tittade dit så sprang du
(jag fortfarande smått oförstående om hon verkligen menade mig)
Jag: jag stod på löpbandet i mitten
Tanten: Ja då var det du
Jag: Okej vad kul. Jag håller på att träna upp kondisen
Tanten: Så dålig kan den inte vara om du orkar springa så, jag hade inte orkat en bråkdel ens

Det är såna här kommentarer som gör ens dag när man känner att passet inte har gått som man hade tänkt sig :) Så kul att höra :)

När jag bara hade en stund kvar på gymmet fick jag sms av syrran som ville ha med mig ut på promenad...och visst det kunde jag väl ställa upp på. Dock med steeeela ben men men ;)
1 timme och 20 min traskade vi på, inte i samma tempo pga mina stela ben plus vi hade hundarna med oss o de ska ju lukta o kissa o sånt.

Jag har börjat använda min stegräknare, använder den inte under tiden jag står på löpbandet eller är på ett pass för jag vill ha motionen utöver det. Såg nu när jag kom hem att jag är uppe i över 20500 steg idag :) Får kanske börja gå två långpromenader varje dag? Haha....får liksom inte ihop såå många steg på jobbet så måste komma upp i minst 7000-8000 innan mitt jobbpass börjar för att komma över 10000 steg en jobbdag (vilket är mitt mål).

Måste säga att denna utmaningen är verkligen vad jag behövde, den har gett mig en spark i rumpan för att ge det där extra så att det kan börja hända saker. Min nästa formbild ska vara en hel del skillnad mot min förra, det är en sak som är säker!

Nej nu blir det dusch och sedan lunch innan det är tid för att köra till jobbet.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar