VÄLKOMMEN

Kommentera gärna, det inspirerar mig att höra från er om era liv :)

onsdag 20 april 2011

Dag 12 av 100

Imorse ringde klockan tiidigt, intervall löpträning stod på schemat. Fast denna gången ute, första gången. Tja det gick väl inte toppen om man säger så, shit vad mycket tyngre det är att springa ute än att springa inne på löpbandet. Det var en slinga jag sprang på, gick dit vilket tog ungefär 10 min, ett varv är 1,3km. Första varvet sprang jag en gång och gick resten, andra varvet sprang jag i tre omgångar och gick resten. Herregud vad dåligt det går ute men bara att fortsätta, tror att det kan förbättras ganska fort...benen behöver vänja sig vid ett annat underlag än löpbandet. Så nu ska löpningen prioriteras lite mer, alltså fler löppass i veckan nu medan jag inte kan springa så långt än så ska jag nog få resultat snart. Självklart kommer jag fortsätta med den andra träningen också, ska bara sätta mig ner och göra om mitt träningsschema inför resten av denna veckan och nästa vecka. Så får jag se hur jag ligger till med löpningen nästa vecka. Det enda jag kan säga är att jag kommer aldrig kunna springa 5 km ute den 2:a maj, då är det vårruset i Malmö som jag ska delta i. Men får se det som ett löppass och satsa på att vara grymt mkt bättre nästa år istället :)

Sen får kroppen faktiskt vila från träning resten av dagen även om det kliar i alla mina träningsnerver, de vill träna MER...men det får bli imorgon istället. Blir ju tufft för benen med uteträning så därför blir det så. Ska snart bege mig till polishuset med syrran, vi ska införskaffa pass. Den 16 maj åker familjen till cypern i en vecka, pappa fyller 50 år så han ska vi fira. Och ja, träningskläderna ska med dit ;) Finns gym på hotellet plus ska bli en del promenader också...och nått löppass. Kan ju inte ligga stilla i en hela dagarna i en hel vecka haha. Men klart jag ska ligga på stranden massor och bara njuta. Blir lite träning tidigt på morgonen bara.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar